Käk

Matte har börjat äta intressant mat.

Förut käkade hon bara högst ointressanta saker. Inget luktade som käk ska göra.
Men nu plötsligt har hon fått för sig att hon också ska äta kött.
Vilket betyder att jag måste bevaka henne (hennes tallrik) hela tiden.

Jag måste sitta intill henne när hon äter. Titta på henne med mycket stora och hungriga ögon. Slicka mig om munnen med jämna mellanrum. Detta för att hon inte ska glömma bort att sätta ner tallriken till mig när hon har ätit klart.
Det har hänt att jag missat bevakningen och hon gått ut i matlagningsrummet och hällt vatten på tallriken.
Aj!

Det känns lite konstigt att inte ha ensamrätt på köttmaten längre.
Men en sak får jag i alla fall ha för mig själv.
Hon är väl för klen för att tugga ben, den lilla människan.

image91


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0