Yla här, yla där

Alltså, inte för jag vill vara elak, men Matte ylar lite, vad ska jag säga ... ynkligt.
Så hon behöver en konstig grej, en tjock svart pinne, som gör så att ylet låter starkare.
Hon hoar in i pinnen, som verkar skicka ljudet genom en lång svans, som går in i en stor låda. Sen låter ylet därifrån, ur lådan, mycket starkare än vad hon klarar av själv.

Igår drog hon med sig allt det där upp till den jättejättestora kojan mittemot våran, den som det låter KLONG-KLONG från ibland.
Fick jag gå med?
Nä, jag var som vanligt tvungen att sitta och vänta i rullande kojan utanför.
Men jag hörde att hon ylade därinne, för hon hade ju den svarta lådan och pinnen, så det lät ända ut.
Det var en massa andra människor där också, men bara Matte ylade.

Jag tycker faktiskt, att den som inte klarar att yla så det låter ordentligt av sig själv,
ska låta bli.

image43 image44

Kommentarer
Postat av: Åsa

Gullig blogg :)

2008-01-01 @ 19:14:37
URL: http://asanordin.blogg.se
Postat av: Manook

Man tackar! Sött litet djur på några av dina kort,den där med långa öron,tänk om man finge leka med det???
(Matte säger att du tar bra bilder.)

2008-01-02 @ 09:57:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0