Misstänkt!

Man måste närma sig försiktigt.
    Visserligen tror jag inte alls att Matte skulle förgifta mig avsiktligt, o, nej!
    Men det kan ju ske av misstag.

Alltså, det serveras sedan några dagar en sy sorts mat i skålen.
    Den luktar kött.
    Ser ut som kött.
    Man är ju  liksom inte bortskämd med det. Det har varit torrfoder vareviga dag sen jag var valp. Kött har varit bristvara i den här kojan.
    Alltså väcks den naturliga självbevarelseinstinkten. Kanske nåt lurt med det hela.

Sniffar, till synes ointresserat men oerhört skärpt.
    Går uttråkat därifrån.
    Upprepar proceduren flera gånger.
    Sent på kvällen när hon inte ser, slukar jag skålinnehållet.
    Det smakar kött.
    Måste nog vara kött.

Men hon ska inte tro att jag är lättlurad!

image106

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0