Vart försvann bruden?

Var ute för en stund sedan. Mörkt. Krask-krask från Mattes metallklor.
På väg tillbaka hem till kojan kände jag den.
Satte fart.
Eller försökte åtminstone. Hon är så himla trög, Matte. Hon använder bara två ben, varför begriper jag inte när det går så mycket fortare med fyra. När jag försöker få igång henne i min takt hojtar hon "saaaktaaa" och drar i snöret hon alltid hakar fast sig i.
Om hon inte hinner med får hon väl släppa taget då!

När vi kom fram till hörnet vid den stora öppna platsen låg den ljuvliga lukten som en köttbulle runt nosen, fast bättre. För det luktade brud.
Och inte vilken brud som helst, utan Allis. Hon har lång päls och söt liten nos. Hennes matte lär Matte hur man ska få hundar att göra rätt och inte fel.
Allis är inte lättflörtad.

Jag spanade åt alla håll men såg henne inte. Då sa Matte:
"Hon är inte kvar, dom åkte nyss".

Hon hade sett dom!!! Och skyndade sig inte!
Fy, vad sur jag blev!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0