Stora Brummen

Idag fick hon en knäpp.
Den sortens knäpp som får henne att ta fram Stora Brummen.
Tack och lov händer det inte alltför ofta.

Stora Brummen är ett mystiskt konstgjort djur som morrar hela tiden.
Eller ryter, snarare.
I nosen har den en lång snabel, och längst fram en grej som suger in allt den nosar på.
Den har en lång smal svans som Matte kopplar in i ett hål i väggen.

Jag gillar den inte!

När Matte börjar dra runt Stora Brummen i hela kojan, går jag omedelbart ut, och där stannar jag tills hon fått tyst på eländet och ställt tillbaka den inne i ett mörkt skåp.

Idag är det snöstorm ute och jag vill helst ligga inne och mysa.
Men med Stora Brummen härjande hade jag inte mycket att välja på.
Fnys!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0