Nattmatte

Hon har betett sig konstigt inatt.
Först när vi hade lagt oss var det som vanligt.
Sen började hon vrida på sig. Blåsa hysteriskt i luften. Vifta med händerna. Stöna.
Så där höll hon på.

Länge.

Hon knuffade ner mig från sängen! Fast hon brukar tycka det är mysigt när jag ligger där, vid hennes fötter.
När jag lade mig nedanför istället, föste hon bort mig därifrån.
Jag blev väldigt sårad. Förstod ingenting.

Jättetidigt på morgonen, nära det fortfarande var natt, muttrade hon något om "ont i höfterna" och "inte lönt att försöka sova" och klev upp. Satte sig och tittade på den där stora fyrkantiga lådan med bilder som rör sig, teve heter den. Mig släppte hon ut i mörkret. Muttrade nåt om gasutsläpp, men jag kände inget.

Nu har jag fått komma in igen, hon klappade mig och suckade.
"Vad har du ätit egentligen?" sa hon.

Fattar fortfarande inget. Det är ju hon som ger mig maten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0