Kidnappad kapare

Jag är Hund.
Det är ganska trevligt.
Som hund får man lära känna dessa märkliga varelser som bara har två ben och ingen svans. Människor.
Min närmaste människa heter Matte.
När jag var valp kidnappade hon mig från min morsa och farsa och alla mina syskon.
Människor gör så med hundbarn, men tji hej du, vilket ylande det skulle bli om dom gjorde så med människovalpar.

Hundar (åtminstone vissa särskilt begåvade, ingen nämnd) förstår betydligt mer än vad människor i allmänhet tror. Fast Matte, som är rätt smart, misstänker att jag begriper det mesta hon säger. Trots att jag försöker vilseleda henne genom att rätt ofta inte göra som hon vill.

Men hon har inte upptäckt än att jag kapat datorn, hehe.

image3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0