Inte bara matte

Jag blir galen på henne!
Hon sitter där och stirrar på en fyrkantig sak med bilder på, och plottrar och pickar med fingrarna på en massa små knappar. Hon ser inte att jag sitter bredvid. När jag väldigt försiktigt petar på henne med min gulliga tass, säger hon "inte nu Manook!" utan att ta blicken från fyrkanten. Hon skriver, säger hon. Vadå skriver?
När jag finns!

Nu tänker jag hämnas.
När hon inte ser ska jag använda den där grejen som hon kallar dator, jag vet nog hur man gör, har haft tid att iaktta om man säger så. Jag ska också skriva och berätta om henne, hurdan hon är, min matte. Vi tycker inte alltid lika, hon och jag.
Fast när hon kliar mig på magen och säger att jag är det finaste bästaste i helaste världen, då är hon ok.
Då har hon fattat lite.

image5

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0