ExtraHM

Jag är faktiskt inte så jättesur när Matte åker bort med yande flocken. Bara en väldigt liten stund. För jag vet vad jag ska få göra då.
Min Extra Matte och Extra Husse tar mig med i sin rullande koja till något ställe med god mat och mycket spring. Snacka om hundhotell!
Jag brukar inte tänka alls så mycket på Matte när jag är med ExtraHM.

Helgen som gick var jag med dom till kojan vid dom höga bergen, och där var det massor av det kalla vita, SNÖ, mycket snö, HURRA, vad jag blev glad! ExtraH satte på sig såna där konstiga långa grejer på baktassarna, så han kan åka fort på snön, och jag kan springa så fort jag vill och dra honom efter mig i ett rep. Fast ibland tycker han jag springer för fort, då ropar han staaannaaa, och då stannar jag.

Och ibland vill han att jag ska dra honom mycket längre än vad jag själv vill, men hallå, lite får han väl göra själv. Då lägger jag mig i snön. Så får han krafsa mig på magen och lite annat fjäsk, och sen kanske jag tycker att jag kan springa lite till. Hemåt. Till ExtraM, som sätter fram hur gott käk som helst, Matte borde lära sig ett och annat av henne.

image7 image8
Utanför kojan vid dom höga bergen Snömys


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0