Förlåtet

Hon gick iväg ensam.
Det tycker jag inte om! Jag ska vara med henne.

Idag gick hon dessutom iväg två gånger.
Första gången var okej, för då gick hon runt utanför på den stora gräsmarken så jag kunde se henne hela tiden fast hon var rätt långt bort. Hon blev liten som en myra.
Där gick hon omkring med den där lilla manicken hon har, som hon håller upp och trycker på, och sen finns det bilder i den. Idag höll hon den ner mot marken och tryckte, väldigt knäppt. Vad kunde finnas för intressant där?

När hon kom tillbaka hämtade hon bara sin väska.
Och gick iväg igen!!
Hon försvann bakom hörnet. Jag hörde hennes steg mindre och mindre.
Då blev jag sur och ropade efter henne. Högt.
Men hon bara hojtade "vänta" långt bortifrån, och det betyder ju att hon kommer tillbaka, men jag var sur i alla fall.

När hon kom hem hade väskan blivit tung, och det fanns mycket saker i den.
Bland annat KÖTTBULLAR.
Hon la in några stycken i det vita skåpet som morrar en stund och sen är köttbullarna varma och luktar vansinnigt gott. Hon blandade i dom i min mat.

Och då förlät jag henne.

image36


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0