Sanningen om steningen

I mitt förra inlägg tar jag upp nyheten om att en kvinna i Somalia blivit stenad till döds.
En fruktansvärd information som borde generera högljudda reaktioner världen runt.

Idag läser jag till min stora sorg och vrede att den nyheten var förvanskad.

Sanningen är, att den stenade kvinnan var en trettonårig flicka.
Och att hon inte var dömd för äktenskapsbrott.
Skälet är inte helt klarlagt, men det handlar om att hon antingen anmält en våldtäkt hon bevittnat alternativt själv blivit våldtagen.

Det var illa nog så som det framställdes från början.
Men det finns gradskillnader även i helvetet.

Hur kan man, så länge världen fungerar som den gör, tycka att det är viktigt vem som går vidare i Dansbandskampen eller Stjärnor på is?

Blunda inte, snälla medmänniskor!
Tillsammans kan vi förändra!
(Läs gärna förslagen från Amnesty om vad du kan göra i den länkade artikeln ovan.)




Kommentarer
Postat av: Vida

Klart vi kan förändra, det måste vi fortsätta tro och fortsätta agera om så bara i det minsta lilla.



Du skriver verkligen kloka och viktiga inlägg.



Kram från Liv

2008-11-02 @ 10:51:41
URL: http://adventure-life-vida.blogspot.com/
Postat av: Eremitha

Ja, Vida, så är det!

Här handlar det verkligen om att vara en droppe som tillsammans med andra droppar kan bli ett stort hav.

Tack för att du läser!

2008-11-02 @ 11:49:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0